Oranji

Academic project

Oranji

IT/

Il progetto prevede la ricerca del naming e lo sviluppo del conseguente marchio destinato a rappresentare un prodotto alimentare. L’obiettivo principale è quello di costruire un concept forte e legarlo alla merce e ai suoi “derivati”. La scelta è caduta sull’arancia, rivista in chiave “nipponica”.

In seguito, dopo aver concretizzato il brand, ho lavorato sulla creazione del packaging di due derivati del frutto: l’aranciata e l’infuso per tè.

La peculiarità del progetto sta nella ricerca di lavorazioni eco-friendly, ovvero senza l’utilizzo di conservanti durante il trattamento, e destinati alla vendita in un consorzio.


EN/

The aim of the project is to research and develop both the naming and the brand of a food product. The main objective is to build a strong concept and to link it to the final products; I therefore chose to consider a Japanese perspective of the orange fruit.

Following the creation of the brand, I focused on the packaging of two linked products: orange juice and tea essence.

The peculiarity of this project lays on the research of eco-friendly production, without the use of preservatives. The products resulting from this process would then be purchasable in a consortium.

Author

Dario Lipani

Date & Time

novembre 21, 2015